کد خبر : 111511
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آگوست 2016 - 10:49

رئیس مجلس فرانسه ۱۵ شهریور به تهران سفر می‌کند

رئیس مجلس فرانسه ۱۵ شهریور به تهران سفر می‌کند

بارتلون رئیس مجلس فرانسه ۱۵ شهریور به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی به تهران سفر می‌کند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، هیئت پارلمانی فرانسه به ریاست «کلود بارتلون» رئیس مجلس ملی این کشور روز (دوشنبه، ۱۵ شهریور) به دعوت علی لاریجانی رئیس قوه مقننه به تهران سفر می‌کند.

بارتلون در سفر چهار روزه خود به تهران، ضمن دیدار با لاریجانی رئیس مجلس، با مقامات بلندپایه کشورمان از جمله حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیت الله هاشمی رفسنجانی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

مجلس فرانسه، قوه مقننهٔ دو مجلس کشور فرانسه است و از سنای فرانسه و مجلس ملی این کشور تشکیل شده‌است. «پاله دو لوکزامبورگ» مکان سنا و پاله بوربن (کاخ بوربن) جایگاه مجلس ملی فرانسه است.

نشستهای هر مجلس جداگانه انجام می‌شود، ولی‌گاه این دو مجلس گردهم‌آیی‌ها را در قالب کنگره فرانسه در کاخ ورسای به‌منظور بازنگری در قانون اساسی فرانسه به انجام می‌رسانند. تعداد سناتورها در سال ۲۰۱۲ ،۳۴۸ تن و نمایندگان ۵۷۷ نفر بوده است.

 «کلود بارتلون» رئیس مجلس ملی فرانسه و هیئت همراه قرار بود بامداد شنبه(۲۶ تیر) وارد تهران شوند و با مقامات کشورمان دیدار دوجانبه داشته باشند که این سفر به علت حملات تروریستی فرانسه، لغو شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.