کد خبر : 111502
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آگوست 2016 - 9:51

کره شمالی: دژهای آمریکا را با حمله اتمی به خاکستر تبدیل می‌کنیم

کره شمالی: دژهای آمریکا را با حمله اتمی به خاکستر تبدیل می‌کنیم

کره شمالی به دنبال مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی این دو کشور را به حمله اتمی تهدید کرد.

به گزارش شبستر خبر، تسنیم به نقل از راشاتودی، کره شمالی بار دیگر به آمریکای امپریالیست و کره جنوبی به عنوان دست نشانده واشنگتن نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز هشدار داد و تاکید کرد که در صورتی که مانور نظامی آمریکا تمامیت ارضی پیونگ‌یانگ را تهدید کند دست به اقدام تلافی جویانه خواهد زد.

آمریکا و کره جنوبی امروز (دوشنبه) مانور دو هفته‌ای نظامی خود را با حضور ۵۰ هزار نیروی کره‌ای و ۳۰ هزار سرباز آمریکایی آغاز کردند. با نگرانی درباره  احتمال برنامه ریزی آمریکا برای حمله هسته‌ای غافلگیرانه به کره شمالی ستاد کل ارتش خلق کره به شدت نسبت به این مسئله هشدار داد و تاکید کرد که هرگونه اقدام تحریک آمیز می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای منجر شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی دراین باره اعلام کرد: واحدهای واکنش اولیه ارتش خلق کره خود را برای یک حمله تلافی جویانه به تمام گروه‌های تهاجمی دشمن آماده حفظ می‌کنند.

در بیانیه پیونگ یانگ آمده است: مروجان جنگ هسته‌ای باید به خاطر داشته باشند که اگر کوچکترین تجاوزی به زمین، هوا و دریای صورت گیرد دژهای طرف متخاصم از طریق حمله اتمی کره به خاکستر تبدیل خواهند شد.

پس از آزمایشات موشکی بالستیک و هسته‌ای کره شمالی تنش در شبه جزیره کره ادامه یافت. از سوی دیگر پس از تصمیم اخیر واشنگتن مبنی بر استقرار بمب افکن های تخصصی هسته‌ای و همچنین سیستم های موشکی تاد در کره جنوبی باعث خشم بیشتر کره شمالی شد. مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی نیز تازه ترین اقدامی است که مقامات پیونگ یانگ را بیش از پیش نگران کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.