کد خبر : 111406
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آگوست 2016 - 10:14

تنها ۸.۵ درصد بیمه قالیبافی متعلق به آذربایجان شرقی است

تنها ۸.۵ درصد بیمه قالیبافی متعلق به آذربایجان شرقی است

تنها ۸.۵ درصد بیمه قالیبافی متعلق به آذربایجان شرقی است

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، غلامعلی راستی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی، ظرفیت‌های بزرگ تبریز در حوزه فرش دستبافت را یادآور شد و اظهار داشت: امروزه بزرگ‌ترین تیمچه‌های فرش با ۴۵ تیمچه در بازار تبریز فعالیت دارند که در نوع خود در دنیا بی نظیر است.

وی، با اشاره به اینکه بیش از ۳۵ درصد تولید و صادرات فرش کشور از تبریز صورت می‌گیرد، افزود: اشتغال در این حوزه با توجه به ظرفیت‌های موجود باید در سال اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۵۸۰ هزار قالیباف را در کشور بیمه کرده است، گفت: بر اساس ظرفیت ۳۵ درصدی تبریز، باید بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان از بیمه قالیبافی استفاده می‌کردند که متاسفانه بسیار کمتر از این رقم است.

وی تصریح کرد: علی رغم تولید ۳۵ درصدی فرش دستبافت کشور، ۸٫۵ درصد بیمه قالیبافی متعلق به آذربایجان شرقی است.

راستی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار نفر در تبریز و استان، قبلاً از بیمه قالیبافی استفاده می‌کردند، ابراز داشت: امروز با پایش افراد، این میزان به ۵۰ هزار نفر رسیده و این درشان و جایگاه فرش استان نیست.

وی ادامه داد: با امضای استاندار آذربایجان شرقی، در نامه‌ای به وزرات جهاد و کار این اعتراض اعلام شده ولی حق بافندگان در این زمینه هنوز احیا نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.