کد خبر : 111352
تاریخ انتشار : شنبه 20 آگوست 2016 - 11:37

دستگیری برخی کارکنان گمرک و سازمان بنادر در ارتباط با قاچاق ۲۱۰ کانتینر

دستگیری برخی کارکنان گمرک و سازمان بنادر در ارتباط با قاچاق ۲۱۰ کانتینر

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به پرونده ۲۱۰ کانتینر قاچاق گفت: در این پرونده تعدادی از کارکنان گمرک نیز دستگیر شدند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، قاسم خورشیدی گفت: قاچاق سازمان یافته و کلان بدون مداخله و تبانی کارکنان دستگاههای متولی در مبادی رسمی امکان پذیر نیست.

خورشیدی افزود، به طور قاطع می‌توان اذعان کرد قاچاق از مبادی رسمی  بدون سوء استفاده کارکنان دستگاههای مرتبط امکان پذیر نیست.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به موضوع پرونده موسوم به ۲۱۰کانتینر قاچاق تصریح کرد، در این پرونده تاکنون بیش از ۹۸ کانتینر قاچاق قطعی شده است.

وی افزود، در این پرونده ۲۱۰ کانتینری تعدادی از کارکنان درب خروج، ترخیص کاران و ارزیابان در پرونده دخیل بودند که دستگیر شدند  و همچنین برخی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی و هم شرکتهای پیمانکار سازمان بنادر جزو دستگیرشدگان این پرونده هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد، آنچه که مهم است این است که مدیریت عالی گمرک جمهوری اسلامی و همینطور گمرکات اجرایی اراده مبارزه با فساد داخل گمرک را دارند.

خورشیدی ادامه داد، به کارگیری سامانه‌های الکترونیکی هم  با این رویکرد انجام گرفته است که مراجعه ارباب رجوع به گمرکات حداقلی شود و فرایند ترخیص کالا بدون حضور صاحبان کالا و با اظهار از راه دور انجام گیرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به  عنوان یک متولی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  به وضوح شاهد این هستم که مدیران عالی گمرک عزم جدی برای مبارزه با فساد را دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.