کد خبر : 110730
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آگوست 2016 - 12:27

انتقاد از قدیمی بودن نگاه سازمان برنامه و بودجه / مقاومت در برابر واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام قابل قبول نیست

انتقاد از قدیمی بودن نگاه سازمان برنامه و بودجه / مقاومت در برابر واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام قابل قبول نیست

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از اینکه نگاه سازمان برنامه و بودجه قدیمی است و باید به‌روز شود تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها هنوز در گذشته هستند و فکر می‌کنند زمانی به ادارات پول می‌دهیم تا پروژه را تکمیل کنند.

به گزارش شبستر خبر، فارس به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، صادق پورمهدی اظهار داشت: امروز دیگر مثل گذشته نیست که با اختصاص اعتبار دولتی پروژه‌ به اجرا برسد بلکه باید از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی برای اتمام پروژه‌ها استفاده شود.

وی با بیان این که طبق قانون و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه کشور، پروژه‌ها باید از طریق ماده ۲۷ یا هر طریق دیگری واگذار شوند، افزود: وقتی قانون اعلام می‌کند که از هر طریقی پروژه‌ها باید واگذار شود به معنی استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی است و مقاومت کردن در برابر واگذاری مفهومی ندارد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با انتقاد از این که نگاه سازمان برنامه و بودجه قدیمی است و باید به‌روز شود، تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها نیز هنوز در گذشته هستند و فکر می‌کنند زمانی به ادارات پول می‌دهیم تا پروژه را تکمیل کنند.

پورمهدی با اشاره به این که برخی مدیران استان با نگاه قدیمی در برابر واگذاری پروژه‌ها مقاومت می‌کنند، تصریح کرد: اداره ارشاد و ورزش و جوانان پروژه‌هایی را که رویکرد اجتماعی دارند، باید با نگاه به روز واگذار کنند تا از نیمه تمام باقی ماندن و فرسوده شدن آنها جلوگیری شود.

وی با بیان این که برخی پروژه‌های نیمه تمام استان در اثر مقاومت مدیران در برابر واگذاری، با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی بلاتکلیف مانده و فرسوده خواهند شد، ادامه داد: در بدنه دستگاه‌ها به هر دلیل مقاومت وجود دارد تا پروژه‌ای که می‌تواند به اسم دستگاه تمام شود، به اسم بخش خصوصی تمام نشود، ولی باید این را بدانیم که دولت دیگر پولی را برای تکمیل بسیاری از پروژه‌ها پرداخت نخواهد کرد و این پروژه‌ها نیمه تمام باقی خواهند ماند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی، با تاکید بر این که ده‌ها ظرفیت برای توسعه استان داریم، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی نگاه به درون و استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان است که واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام نیز یکی از این ظرفیت‌هاست و مقاومت در برابر آن به معنی مقاومت در برابر اجرای قانون است که پذیرفتنی نیست.

پورمهدی افزود: با نزدیک شدن فصل زمستان روزهای بسیارمحدودی از فصل کاری آذربایجان شرقی باقی مانده است و باید به واگذاری پروژه‌ها سرعت داد.

وی، با اشاره به این که ۶ هزار پروژه در ۲ سال اخیر دولت یازدهم تکمیل و به بهره برداری رسیده است، گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده که همه این کارها باید به اطلاع افکار عمومی برسد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، تاکید کرد: باید گزارش عملکرد سه ساله ادارات به رسانه‌ها اعلام شود و این آمار با دوران گذشته مقایسه شود تا تفاوت‌ها را مردم به صورت ملموس احساس کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.