کد خبر : 110301
تاریخ انتشار : جمعه 12 آگوست 2016 - 1:00

نیروگاه سیکل ترکیبی در شبستر احداث می‌شود

نیروگاه سیکل ترکیبی  در شبستر احداث می‌شود

فرماندار شهرستان شبستر در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی خبرداد:نیروگاه سیکل ترکیبی با سرمایه‌گذاری خارجی در شبستر احداث می‌شود.

IMG_0552 [800x600]به گزارش شبسترنیوز، سیدسعید کاشانی عصرامروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی که در کارخانه صنایع غذایی «ارس پر بنیس» شبستر برگزار شد، با اشاره به اینکه حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی در توسعه اشتغال و اقتصاد استان دارد، گفت: استاندار آذربایجان شرقی در سال ۹۳ قول مساعدی برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی شبستر دادند که در این دو سال با جدیت پیگیر حل این موضوع برای بهبود اشتغال و اقتصاد استان بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار نیروگاه‌هایی که سرمایه گذار خارجی در ایران هزینه خواهد کرد، ۴٫۲ میلیارد دلار است، اظهار کرد: ۲ نیروگاه از ۴ نیروگاه مد نظر سرمایه گذار خارجی در این استان احداث خواهد شد که ۱۷ درصد این سرمایه گذاری به شبستر اختصاص می‌یابد.

فرماندار شبستر، با اشاره به عدم امکان احداث نیروگاه در تسوج شبستر به دلیل کمبود آب، افزود: با توجه به محرومیت‌های موجود در شهر تسوج و نیاز این شهر برای توسعه بیشتر، تلاش می‌کنیم نیروگاه خورشیدی هم برای تسوج جذب شود.

کاشانی در ادامه، با بیان اینکه پرونده ۴۱ واحد تولیدی این شهرستان برای پرداخت ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات در مرحله عقد قرارداد است، خاطر نشان کرد: ۵٫۳ درصد تسهیلات تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی استان به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان شبستر بیش از ۲۹۰ واحد صنعتی دارد که با مدیریت جهادی در این دوران رکود سرپا مانده است، تصریح کرد: بعد از تبریز، شهرستان شبستر و شهرک‌های صنعتی آن از جمله بعثت و سرمایه‌گذاری خارجی دارای مزیت‌های فراوانی برای سرمایه گذاری است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شبستر، به تحقق بخشی از سند تدبیر و توسعه شهرستان شبستر در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید ۵۰۰ هکتار آبیاری مدرن در این شهرستان احداث شود که ۵۵ هکتار از آن در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کاشانی اقدامات انجام شده در حوزه بهبود فضای کسب و کار در دوران رکود و افزایش اشتغال را یادآور شد و با بیان اینکه با این روند، نشاط و امید را در تولید ایجاد کرده است، تصریح کرد: باید برای حذف برخی تشریفات زاید اداری جهت تسهیل در امور تلاش کنیم.

وی، در ادامه، با تاکید بر اینکه بیشترین شهرک صنعتی استان در شبستر قرار دارد و زیر ساخت‌های آن در حال تکمیل و اتمام است، ابراز داشت: طبق قانون در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرک‌ها امکان احداث واحد تولیدی خارج از شهرک وجود ندارد ولی برای خارج از شهرک‌ها ۴۲ سرمایه گذار مراجعه کرده که به دلیل مشکلات ساختاری برای حضور واحدها در خارج از شهرک، فعلاً تمایلی برای ادامه روند کار خود ندارند.

فرماندار شبستر با بیان اینکه نباید سرمایه گذاران منحصر به شهرک‌های صنعتی شود افزود: باید برای استقرار این واحدها در خارج از شهرک‌های صنعتی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی لم یزرع به تولید برنامه ریزی کنیم تا سرمایه گذاران مجوز فعالیت را دریافت کنند.

کاشانی تصریح کرد: اراضی برخی شهرک‌ها واگذار شده، به مشکلات حقوقی گرفتار شده و زمین مناسبی برای واگذاری ندارند، ما نمی‌توانیم به سرمایه گذار بگوییم که منتظر بماند تا در شهرک‌ها جا باز شود و سپس وارد عمل شود، لذا باید در قانون عدم صدور مجوز فعالیت تولیدی در شعاع ۳۰ کیلومتری شهرک‌ها تجدید نظر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.