کد خبر : 109743
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 آگوست 2016 - 14:47

حذف خبرنگاران از برنامه روز خبرنگار/ برخورد گزینشی با رسانه های شهرستان شبستر

حذف خبرنگاران از برنامه روز خبرنگار/ برخورد گزینشی با رسانه های شهرستان شبستر

مراسم امسال روز خبرنگار در شبستر متفاوت از سال گذشته و با اقدام نامناسب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر در برخورد گزینشی با خبرنگاران شهرستان شبستر برگزار شد.

img.phpبه گزارش شبسترنیوز ،۱۷ مرداد ۱۳۷۷محمود صارمی خبرنگار پرتلاش کشورمان به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست نیروهای طالبان به شهادت رسیدند و این روز به عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور قرار گرفت.

۱۷ مرداد هر سال بهانه ای است برای تجلیل از خبرنگارانی که در طول سال بارها تهدید ،تحقیر وتوجیه شده اند ولی فعالتر از گذشته به کارشان ادامه داده و در این عرصه فعالیت می کنند.

مراسم روز خبرنگار در شبستردر حالی برگزار شد که تعدادی از خبرنگاران نسبت به  برگزاری این مراسم اعتراض داشته و یکی از مدیران پایگاه های خبری و نشریات شهرستان با اعتراض به چگونگی انتخاب خبرنگاران در این برنامه حضور نیافته و اعتراض خود را به مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر اعلام کرد.
مراسم امسال روز خبرنگار در شبستر متفاوت از سال گذشته و با اقدام  نامناسب  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شبستر در برخورد گزینشی با خبرنگاران شهرستان شبستر برگزار شد.

باید از مسئولین شهرستان شبستر پرسید که آیا قرار هست هرساله تعداد خبرنگاران در این شهرستان کمتر شده و  ۱۷مرداد که  سالروز پاسداشت از همه خبرنگاران است  به مراسم تجلیل از مدیر مسئولان تبدیل شده و خبرنگاران به صورت گزینشی انتخاب شوند؟

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شبستر که باید حامی و مدافع خبرنگاران و رسانه های شهرستان شبستر باشد در اقدامی جالب در لیست ارسالی به فرمانداری شهرستان شبستر از یکی از رسانه ها دو نفر و از پایگاه اطلاع رسانی شبسترخبر و نشریه پیام میشو که نمایندگی تعدادی از خبرگزاری ها و روزنامه های کشوری را نیز بر عهده دارد، یک نفر را جهت تجلیل ارسال نموده و از مسئولین این اداره انتظار می رود پاسخ دهند که این اقدام شان به چه دلیل بوده و آیا این عادلانه بوده است؟

عدم دعوت از خبرنگاران فعال جهت حضور در این مراسم  این شائبه را در اذهان ایجاد می کند که شاید مسئولین با نظر شخصی شان ، خبرنگاران را در زمره اصحاب قلم و اندیشه قلمداد ننموده اند.

در حالی که هرساله در شهرستان های دیگر استان شاهد افزایش تعداد خبرنگاران در مراسم تجلیل روز خبرنگار هستیم و نزدیک به ۲۰ نفر در تعدادی از شهرستان ها مورد تجلیل قرار گرفته اند در شهرستان شبستر شاهد کاهش تعداد خبرنگاران نسبت به سال های گذشته بودیم.

در مراسم امسال تعدادی از خبرنگاران فعال که نماینده برخی خبرگزاری های رسمی در شهرستان نیز بودند و سال ها در بین خبرنگاران تجلیل شده بودند حضور نداشتند  .

باید به مسئولین گفت که خبرنگاران دنبال لوح ها، کادوها و کارت هدیه ها و بنر زدن های شما نیستند ولی آیا نمی شد که خبرنگاران به مراسم خودشان دعوت می شدند و صرفا در این مراسم حضور می یافتند؟

نکته ای که قابل توجه می باشد این است که  نحوه انتخاب و گزینش خبرنگاران در مراسم تجلیل که در محل فرمانداری شهرستان شبستر برگزار شد  چگونه بود و آیا این مکانیسم با سال های قبل تفاوت کرده که شاهد حذف برخی خبرنگاران بودیم؟؟

حال باید دید که این دعوت ها بر اساس چه معیاری بوده و چه کسانی در پشت پرده این انتخاب بوده اند؟؟؟

مورد دیگر مراسم روز خبرنگار شبستر نیز این بود که در کمال ناباوری شاهد انتشار تصاویر ضیافت ناهار  خبرنگاران  از سوی روابط عمومی شهرداری شبستر بودیم و باید پرسید که آیا تصاویر ناهارخوری دیگران را نیز منتشر می کنید؟؟ و آیا مسئولین حاضرند تصاویر ضیافت های خودشان در رسانه ها منتشر شود؟؟

از مسئولین مربوطه انتظار می رود برخوردی عادلانه و فرهنگی و در شأن رسانه های شهرستان شبستر داشته باشند و جوابیه خود در خصوص چگونگی انتخاب خبرنگاران را به این پایگاه خبری ارسال نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

رویا چهارشنبه , 10 آگوست 2016 - 9:45

متن جالبی بود خبرنگار از هر طیف وگرایش باشد بایستی دعوت می شد به نظر من اداره فرهنگ کار درستی انجام نداده من هم منتظر جوابیه ادره فرهنگ می مانم اگه جواب بدن؟