کد خبر : 109382
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 آگوست 2016 - 10:35

اردوغان: مرا بخاطر حمایت‌های گذشته‌ام از گولن ببخشید/ بین پ.ک.ک داعش و گولنیست‌ها تفاوتی نیست

اردوغان: مرا بخاطر حمایت‌های گذشته‌ام از گولن ببخشید/ بین پ.ک.ک داعش و گولنیست‌ها تفاوتی نیست

رییس جمهوری ترکیه مراتب ندامت خود را بابت کمک های گذشته‌اش به سازمان فتح الله گولن و اینکه نتوانسته ماهیت اصلی این فرد را به مردم ترکیه بشناساند، ابراز داشت و قول داد از جانب مردم ترکیه خداوند به این مهم رسیدگی کند.

به گزارش شبستر خبر، دانا به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در  سخنرانی خود  شورای مذهبی گفت: تورگوت اوزال،‌ سلیمان دمیرل،‌ ، بولنت اجویت، روسای جمهوری فقید و حتی ما به سازمان فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه کمک کردیم اگرچه سیاستمداریم و عقاید و نظرات متفاوتی داریم. من خودم به آنها کمک کردم اگرچه با برخی از نظراتشان موافق نبودم. با وجود ملاحظات بسیار نسبت به رهبری این گروه، من نسبت به آنها صبر و تحمل نشان دادم و به شیوه آموزشی، کمک رسانی و فعالیت‌هایشان احترام گذاشتم. ما گفتیم که دارای وجه مشترک هستیم.

اردوغان گفت که تا ۲۰۱۰ نتوانسته چهره اصلی و اهداف بلند مدت این گروه را بفهمد و از آن پس به این گروه از زاویه‌ای دیگر نگاه کرده و در سال ۲۰۱۲ ملاحظات و نگرانی‌های خود را نسبت به این گروه اعلام داشته است.

رئیس‌جمهور ترکیه اعتراف کرد که حتی نتوانسته برخی از دوستانتش در حزب عدالت و توسعه را نسبت به برخی اقدامات مشکوک این گروه متقاعد کند.

اردوغان گفت که در اواخرر ۲۰۱۳  با افشای برخی از موارد مربوط به فساد و تقلب چهره اصلی این جنبش را فهمیده اما هنوز هم برخی از سیاستمداران به آنچه که افشا شده باور ندارند.

وی ادامه داد، از این ساعت به بعد، هرکس که بخواهد به جنبش گولن فکر کند و آن را باور داشته باشد، عواقبش با خودش است. یکی از مهمترین خصیصه‌های اعضای این گروه این است که می‌توانند چهره واقعی خود را پنهان کنند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.