کد خبر : 108449
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 جولای 2016 - 11:20

عبور میکروب از چراغ قرمز آنتی بیوتیک ها

عبور میکروب از چراغ قرمز آنتی بیوتیک ها

یک متخصص اطفال با اشاره به مصرف خودسرانه و در برخی مواقع تجویز بی مورد آنتی بیوتیک در عفونت ها، بیان کرد: مصرف نادرست و خودسرانه موجب افزایش مقاومت میکروب ها در بدن می شود.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی خاکشور متخصص اطفال، گفت: تشخیص نوع عفونت فارنژیت و تمییز دادن عفونت های ویروسی و باکتریایی در تجویز آنتی بیوتیک، نوع آن و دوره درمان آن اهمیت به سزایی دارد.

وی ۷۰ درصد عفونت های گلو و یا گلودرد را بی نیاز از تجویز آنتی بیوتیک خواند و بیان کرد: تشخیص مناسب براساس علائم بیمار بوده و در صورت نیاز، تجویز آنتی بیوتیک های مناسب در درمان گلودردها ضروریست.

عبور میکروب از چراغ قرمز آنتی بیوتیک ها

استادیار دانشکده علوم پزشکی مشهد افزود: در صورت استفاده نادرست از آنتی بیوتیک، استفاده خودسرانه و یا تجویز نادرست آنها برای شخص مصرف کننده می تواند عوارض جدی درپی داشته باشد.

وی با تاکید بر سپری کردن دوره درمان عفونت گلو  که ده روز است اظهار کرد: مصرف نادرست آنتی بیوتیک ها، مقاومت بدن نسبت به میکروب ها در دفعات آینده بیماری را در پی دارد.

خاکشور تب بیش از ۳۸/۵ ، بزرگ شدن غدد گردن و دردناک بودن آنها، بزرگ و سفید شدن لوزه ها یا اگزودا را از جمله علائم مشکوک گلودردهای عفونی برشمرد و ادامه داد: در صورت مشاهده این علائم می توان با تست سریع از نمونه کشت در آزمایشگاه به نوع عفونت و میکروب گلو پی برده و براساس آن آنتی بیوتیک مناسب تجویز کرد.

وی در پایان با توصیه به پرهیز مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها و تجویز منطقی داروها توسط پزشکان، خاطرنشان کرد: براساس آمار حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در نسخ پزشکی آنتی بیوتیک تجویز می شود که از این تعداد تنها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها ضروری است که این مصرف نادرست و خودسرانه ، موجب افزایش مقاومت میکروب ها در بدن می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.