کد خبر : 108429
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 جولای 2016 - 11:07

صوفیان ، با بازسازی امامزاده ابراهیم خلیل به شهری زیارتگاهی تبدیل می شود

صوفیان ، با بازسازی امامزاده ابراهیم خلیل به شهری زیارتگاهی تبدیل می شود

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شبستر گفت:با توسعه امامزادگان می‌توانیم زمینه‌ساز افزایش برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی در این مراکز شویم.

photo_2016-07-27_10-53-45حجت الاسلام محمدپرورش در حاشیه بازدید از روند بازسازی امامزاده ابراهیم خلیل(ع) صوفیان  به خبرنگار شبسترنیوز  گفت:امامزاده ابراهیم خلیل(ع) شخصیتی فوق العاده عالم ،عارف و  عابد در زمان خود  و یکی از بنیاگذاران مسجد جامع تبریز بود.

وی اظهار کرد: این امامزاده صاحب کرامت است و مردم به این امازاده اهمیت ویژه ای داده و نذورات خود را به این امامزاده اهدا میکنند.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شبستر افزود:مقبره امامزاده ابراهیم خلیل(ع) در طول سالیان گذشته چندین بار مرمت و بازسازی شده بود و در سال ۹۱ طرح بازسازی این امامزاده به عنوان طرح جامع  در قالب برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است.

پرورش میزان پیشرفت فیزیکی طرح بازسازی امامزاده ابراهیم خلیل صوفیان را ۴۰ درصد عنوان کرده و ابراز کرد:تاکنون بالای یک میلیارد تومان اعتبار از طریق کمک های مردمی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای بازسازی این امامزاده هزینه شده است.

وی با تقدیر از هیئت امنای فعلی و سابق امامزاده ابراهیم خلیل(ع) صوفیان اظهارداشت: با تکمیل طرح بازسازی این امامزاده ،صوفیان به شهری زیارتگاهی تبدیل شده و به لحاظ قرار گرفتن در ورودی شهر و نزدیکی آن به تبریز ،علاوه بر اهالی منطقه شاهد حضور زائران زیادی از استان های دیگر کشورمان خواهیم بود.

پرورش با بیان اینکه این امامزاده بیشتر از طریق نذورات و کمک های مردمی بازسازی می شود در تکمیل طرح بازسازی امامزاده ابراهیم خلیل(ع)صوفیان نیازمند همراهی مردم و مسئولین شهرستانی و استانی هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان شبستر در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: با توسعه امامزادگان می‌توانیم زمینه‌ساز افزایش برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی در این مراکز و حضور هر چه بیشتر مردم در این مراکز بوده و به اهداف مورد نظر در این حوزه دست یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.