کد خبر : 107680
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 جولای 2016 - 12:58

استخرهای آلوده عامل شیوع مشکلات گوارشی، چشمی و پوستی

استخرهای آلوده عامل شیوع مشکلات گوارشی، چشمی و پوستی

رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران گفت : استخرهای آلوده و حاوی کلر زیاد موجب بروز مشکلات گوارشی و پوستی و چشمی در فصول گرم هستند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج خسرونیا رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران، با اشاره به اینکه مسمومیت های غذایی در تابستان را شایع ترین بیماری فصل تابستان است ، گفت: مسمومیت های غذایی ناشی از خوردن غذاهای فاسد و مانده، دست های آلوده، آب آلوده و … به قدری زیاد است که تقریبا هر روز بخش های اورژانس بیمارستان با این مشکل دست به گریبان هستند.

وی استخرهای آلوده و حاوی کلر زیاد را موجب بروز مشکلات گوارشی و اسهال و استفراغ، مشکلات پوستی و چشمی به ویژه در فصول گرم دانست و افزود: گرمازدگی بخصوص برای افرادی که ناچار به کار در خارج از محیط های بسته هستند از دیگر مشکلات شایع فصل تابستان است.

رئیس جامعه متخصصان داخلی ضمن هشدار گزش حشرات به افرادی که در بیابانها و یا جنگل ها چادر می زنند، توصیه کرد: افرادی که به قصد گردش و اتراق در فضاهای گردشی چادر میزنند باید قبل از آن به دقت زیر سنگ ها و زمین ها را برای جلوگیری از گزش حشرات و مار و عقرب بررسی کنند.

خسرونیا در انتها با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در فصل تابستان، بیان داشت: عدم استفاده از غذاهای سرخ شده، غذاهای مانده، فست فودها، غذاهای سنگین ، خودداری از پرخوری، استفاده از آب های دربسته، کسب اطمینان از بهداشت رستورانهای مورد اسکان، استفاده از آب و صابون مایع در توالت های عمومی و هم چنین عدم استفاده از صابون جامد از جمله راه های پیشگیری بروز مشکلات ناشی از گرما است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.