کد خبر : 107406
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 جولای 2016 - 11:17

نسخه ای طلایی برای رهایی از جوش صورت

نسخه ای طلایی برای رهایی از جوش صورت

یک متخصص طب سنتی گفت:با این چند راهکار معجزه آسای خانگی به آسانی و با کمترین هزینه از شر جوش صورتان خلاص شوید.

به گزارش شبستر خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلال الدین حسینی متخصص طب سنتی، بیان کرد:روشهای پاکسازی صورت بسته به نوع پوست و علت پیدایش جوش متفاوت است.

وی با بیان اینکه یکی از علل به وجود آمدن جوش صورت، یبوست است؛ اظهار داشت:  نخستین گام برای برطرف کردن جوش، رفع یبوست است. مصرف یک لیوان خاکشیر ولرم در ۲ نوبت (صبح ناشتا و شب قبل از خواب) برای از بین بردن یبوست مفید است.

 این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه اگر جوش به دنبال حساس شدن پوست صورت به وجود آمده باشد؛ اذعان داشت:مخلوط بابونه و گلاب برای رفع این مشکل توصیه می شود به این صورت که ابتدا یک قاشق غذاخوری گل بابونه پودر شده را با مقداری گلاب به صورت خمیر در آورده؛سپس این خمیر را به مدت ۵ دقیقه روی صورت قرار داده . پس از آن پوست راشستشو دهید.

وی ادامه داد: همچنین می توان مقادیر مساوی از پودر گل بابونه و جوانه گندم را با هم مخلوط کرده؛ سپس ۱٫۵ قاشق غذا خوری از این مخلوط را با گلاب یا شیر ترکیب کرده و این ماسک را حدود ۵ دقیقه روی صورت قرار داده. پس از آن پوست را شستشو دهید.

وی با عنوان اینکه مصرف زیاد آجیل، شیرینی،کاکائو و میوه هایی با طبع گرم مانند موز و انبه نیز سبب  پیدایش جوش می شود؛ تصریح کرد:نوشیدن یک استکان چهار عرق سرد(ترکیب چهار عرق شاتره،بید مشک، کاسنی و کیالک) در ۲ نوبت(صبح ناشتا و شب قبل از شام) برای رفع جوش صورت موثر است.

حسینی یاد آور شد: بخور مخلوط گل بومادران با اکالیپتوس نیز برای رفع جوشهای سر سیاه تاثیر چشمگیری دارد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.