کد خبر : 105818
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 جولای 2016 - 23:57

اعتباری برای لای روبی رودخانه ها و مسیل های شهرستان شبستر اختصاص یابد

اعتباری برای لای روبی رودخانه ها و مسیل های شهرستان شبستر  اختصاص یابد

فرماندارشبستر با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده برخی باغات در مسیر مسیل ها سند دارند گفت:مردم کتک برخی مسئولین گذشته را می خورند که در سال های گذشته به حریم رودخانه ها و مسیل ها تجاوز شده است.

فرماندار-شبستربه گزارش شبسترنیوز سید سعید کاشانی در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان شبستر با اشاره به سیل اخیر شهرستان شبستر گفت:متاسفانه در این حادثه  بارش ۶۰ میلیمیتری باران و جاری شدن سیل موجب وارد شدن خسارات سنگین شد.
وی اظهار کرد:در اثر سیل اخیر  به واحدهای تولیدی شهرستان شبستر  نزدیک به ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شد که کوره های آجرپزی وایقان و تعدادی از کارخانه ها از جمله آنها بود.

کاشانی بیشترین خسارت وارده در حادثه سیل اخیر را در بخش کشاورزی عنوان کرده و افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده به باغات،مزارع،منابع آبی و دام و طیور شهرها و روستاهای سیل زده ،کارخانجات و واحدهای تولیدی وصنعتی،پروژه های زیر بنایی (برق،گاز و آب)،راهها و معابر شهری و روستایی نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.
فرماندار شبستر با اشاره به علل جاری شدن  دو سیل اخیر در شهرستان شبستر گفت:در گذشته انجام برخی کارهای غیر فنی و کارشناسی نشده موجب وقوع این سیل ها شده که تغییر در مسیر مسیل ها و طول و عرض مسیل ها از مهم ترین آنها می باشد.

وی خواستار تشکیل کمیته فنی در شهرها و روستاهای شهرستان شبستر در سریع ترین زمان شده و تصریح کرد: باید با حضور مسئولین ذیربط کمیته های فنی تشکیل شود تا موارد مورد نیاز بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

کاشانی با بیان اینکه از نقد منصفانه برای  بهبود روند استفاده می کنیم اظهارداشت:بعد از سیل های اخیر متاسفانه برخی ها عرصه را برای تخریب مسئولین فراهم کرده اند و همه کاسه و کوزه ها بر سر فرمانداری شکسته شد.

وی با اشاره به خسارت وارده به شبکه گاز  رسانی در محور شبستر تسوج در سیل اخیر ابراز داشت:علارغم حساسیت این موضوع، متاسفانه حدود دو هفته است که مسئولین فیبر نوری اعلام نظر نکرده اند و مسئولیت های قانونی بر عهده مسئولین ذیربط است و باید در ۴۸ ساعت آینده این شبکه پوشانده شود تا شاهد حادثه دیگر نشویم.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شبستر با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده برخی باغات در مسیر مسیل ها سند دارند خاطرنشان کرد:مردم کتک برخی مسئولین گذشته را می خورند که در سال های گذشته به حریم رودخانه ها و مسیل ها تجاوز شده است.

وی اضافه کرد:مسئولین به هیچ عنوان نباید تحت فشار عمل کنند و باید ضوابط طرح هادی و مسائل فنی در مبلمان شهری شهرها و روستاها لحاظ شود و برخی اقدامات به صورت ضربتی جهت پیشگیری از وقوع سیل انجام شود.

کاشانی یادآور شد:اجرای برخی طرح ها بدون اخذ مجوز از کارگروه های مورد نظر موجب می شود دود کارمان به چشم مردم برود و باید در اجرای طرح ها اولویت بندی کنیم.

کاشانی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد: در سال گذشته در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان مصوب شد که برای لای روبی رودخانه ها و مسیل های شهرستان شبستر  از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه تامین اعتبار شود  و بالغ بر ۳میلیارد تومان اعتبار درخواست کردیم که تاکنون نه اعتباری تامین شده و نه اقدامی انجام شده است و این از دست ما خارج است.

وی ادامه داد:امیدواریم در ماه های آینده این اعتبار در اختیار ما قرار گیرد و مسئولین و ادارات شهرستان شبستر آماده انجام اقدامات فوری در این زمینه هستند.

فرماندار شبستر در بخش دیگر سخنان خود مطرح کرد:متاسفانه ستاد مدیریت بحران اعتبار نداشته و در سال های گذشته در اختیار معاون برنامه ریزی ریاست جمهوری قرار گرفته است و بایدستاد مدیریت بحران تجهیزات لازم را داشته باشد.

وی با تقدیر از پیگیری های نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:نماینده محترم بعد از سیل اخیر مجدانه تلاش کرده و مسئولین را حساس کرده اند و توجه مسئولین به شهرستان شبستر معطوف شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شبستر با تقدیر از عملکرد و توجه مسئولین استانی و شهرستانی در خصوص سیل اخیر خاطرنشان کرد:فرماندار شهرستان ویژه مرند در سیل اخیر علی رغم اینکه در مرند نیز شاهد بارش شدید باران بودیم با بنده تماس گرفته و در جهت هرگونه کمک و همراهی اعلام آمادگی کردند و از ابراز همدردی ایشان تقدیر و تشکر می کنم.

در پایان این نشست شهرداران شهرهای سیل زده با اهدای لوح از خدمات و تلاش های فرماندار شهرستان شبستر و کریمی پور دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان شبستر تجلیل کردند

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.