کد خبر : 103144
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 ژوئن 2016 - 13:07

حقوق‌های نجومی نشان‌گر عدم درک درد و رنج مردم است/اقتصاد مقاومتی با سیاست‌‌های فعلی دولت محقق نمی‌شود/دولت برای جبران کوتاهی‌ها اقدام کند

حقوق‌های نجومی نشان‌گر عدم درک درد و رنج مردم است/اقتصاد مقاومتی با سیاست‌‌های فعلی دولت محقق نمی‌شود/دولت برای جبران کوتاهی‌ها اقدام کند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: علت اصلی پرداخت حقوق‌های نجومی این است که دولتمردان فارغ از درد و رنج مردم هستند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، احمد علیرضا بیگی با اشاره به اینکه تا وقتی‌که دولت به سیاست‌های کنونی خود ادامه دهد، اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد، اظهار داشت: برای فعال‌سازی کارخانه‌ها و واحدهای نیمه تعطیل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بایستی اقتصاد کشور واقعی شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که نظر دولت واقعی نکردن اقتصاد کشور باشد و ۲۷ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شود و دلار به قیمتی واقعی نباشد، محصولات تولیدی داخل نمی‌تواند در مقابل محصولات مشابه خارجی عرض‌اندام کنند و این مسئله از موانع اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه کارخانه‌های بزرگی تعطیل‌شده‌اند، تصریح کرد: دولت باید مشخص کند که تاکنون برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات چه اقداماتی انجام داده و در حال حاضر باگذشت ۳ سال از عمر دولت یازدهم آیا برنامه‌ای در این خصوص خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تا پیش‌ازاین ادعا می‌شد که تحریم‌ها عامل مؤثر بروز برخی از مشکلات هستند ولی اکنون از دوران تحریم‌ها مدت‌زمان بیشتری را سپری کرده‌ایم ولی زمانی که کشور با تحریم‌ها گریبان گیر بود به‌اندازه امروز شاهد بیکاری نبودیم.

بیگی خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنیم که دولت برای واقعی‌تر شدن اقتصاد کشور اقدام کند، چراکه باید کشور بدون توجه به فروش نفت اداره شود تا اقتصاد مقاومتی بی‌معنا و مفهوم نماند.

استاندار سابق آذربایجان شرقی، یکی از راه‌های دستیابی به اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولید، بدون متکی شدن به دلارهای نفتی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی، اقتصادی فارغ از دلارهای نفتی و دلارهایی که از تولید به‌دست می‌آید.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه باوجود تأخیر در بودجه آیا پروژه بزرگراه تبریز – اهر که ازجمله وعده‌های ریاست جمهوری است تحقق می‌یابد؟ اظهار کرد: باید نگاه جامعی داشت که تاکنون کدام وعده‌ها تحقق‌یافته و مردم خودشان مروری به وعده‌های تحقق‌یافته داشته باشند و مقایسه کنند.

بیگی با تأکید بر اینکه بودجه پروژه‌های عمرانی در سطح کشور از حداقل بودجه برخوردار است، بیان داشت: دلیل اینکه فعالیت‌های عمرانی از بودجه حداقلی برخوردار بوده به‌این‌علت است که عمده بودجه کشور صرف هزینه‌ها می‌شود و به اعتقاد بنده عمده‌ترین مشکلات کشور در این زمینه تمرکز شده است.

وی بابیان اینکه پرداخت حقوق‌های نجومی، نشان می دهد که دولتمردان فارغ از درد و رنج مردم هستند، گفت: همین‌ها باعث می‌شود تا برخی از مشکلات مردم ازجمله بیکاری جوانان را نادیده گرفته و توقع و چشم‌داشت مقامات دولتی بر اساس حقوق‌های تعیین‌شده باشد و اشرافیتی بر مشکلات مردم نداشته باشند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت بعد از مدت‌ها قبول می‌کند که برای مدیران حقوق‌های نجومی پرداخت می‌شد و امیدواریم تا در اندک عمر باقی‌مانده دولت، دولتمردان برای جبران مافات و کوتاهی‌هایی که انجام‌شده اقدام کنند.

وی به تشکیل اولین جلسه مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد، یادآور شد: این هفته نیز مجلس جلسات علنی خواهد داشت و در صورت اجماع نظر نمایندگان استان، مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی نخستین جلسه را در هفته جاری تشکیل می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.