کد خبر : 102952
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 ژوئن 2016 - 9:31

ایران ۳ – آرژانتین ۲؛ شطرنج پیرمردها را لوزانو از ولاسکو برد

ایران ۳ – آرژانتین ۲؛ شطرنج پیرمردها را لوزانو از ولاسکو برد

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت های لیگ جهانی مقابل آرژانتین به پیروزی رسید.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، تیم ملی والیبال ایران که از دو بازی گذشته خود در رقابت های لیگ جهانی ۲۰۱۶ دو شکست برابر تیم های ملی برزیل و آمریکا در کارنامه دارد، از ساعت ۴ بامداد امروز در سومین مسابقه خود مقابل آرژانتین قرار گرفت.

شاگردان خولیو ولاسکو هم مانند تیم ایران از دو بازی گذشته خود دو شکست را در کارنامه داشتند.

رائول لوزانو که مقابل تیم ملی کشورش قرار گرفته بود برای شروع این مسابقه از ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سید محمد موسوی، مهدی مرندی، میلاد عبادی پور و محمد جواد معنوی نژاد استفاده کرد.

* ست اول؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

ملی پوشان ایران بازی را خوب شروع و به کمک یک درخواست بازبینی مجدد بازی را ۸ بر ۷ کردند تا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. شاگردان لوزانو در امتیاز ۱۰ بر ۹ هم توانستند برتری یک امتیازی خود را حفظ کنند. تیم ایران تمام تلاش خود را به کار گرفته بود و دوست نداشت مقابل سرمربی سابق خود مغلوب شود و در امتیاز ۱۲ بر ۱۰ توانست اختلاف را به عدد ۲ برساند. برنو توپ را به خارج زد تا نتیجه بازی ۱۵ بر ۱۲ به سود ایران شود و در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به نفع ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

هر دو تیم بازی نزدیکی انجام دادند، اما در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ به سود ایران ولاسکو احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فنی کرد تا نکات فنی را به بازیکنانش گوشزد کند. تیز هوشی معروف و جای خالی به موقع وی نتیجه بازی را ۲۰ بر ۱۷ به سود ایران کرد. شاگردان لوزانو در اکثر حرکات سرعتی موفق بودند، اما حرکت پایپی که معنوی نژاد انجام داد به معنای این بود که ایران در سایر حرکات هم توانایی بالایی دارد. در امتیاز ۲۲ بر ۱۸ به سود ایران بازهم این ولاسکو بود که درخواست وقت استراحت فنی کرد تا مانع امتیازگیری ایرانی ها شود. آرژانتینی ها اختلاف را کم کردند تا در امتیاز ۲۲ بر ۲۰ لوزانو درخواست وقت استراحت کند که بعد از این موضوع پوگلاخن سرویسش را به تور زد. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

*ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

ست دوم برای ایران با درخواست بازبینی مجدد صحنه آغاز شد، اما امتیاز نخست به شاگردان ولاسکو رسید. سرویس های جهشی موجی ملی پوشان ایران کمی دریافت کننده های حریف را دچار مشکل کرد. جواد معنوی نژاد جوان رفته رفته بهتر می شد و پس از دفاع خوبی که انجام داد پشت خط سرویس قرار گرفت و توانست یک امتیاز سرویس مستقیم کسب کند.

در امتیاز ۷ بر ۵ شاگردان لوزانو استارت ایجاد اختلاف امتیاز با حریف را زدند، اما آرژانتینی ها اجازه این کار را ندادند و بازی در امتیاز ۷ به تساوی کشیده شد. با کسب امتیاز ۸ برای ایران که با اسپک معنوی نژاد به دست آمد تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. سرویس کم نقص عبادی پور و ناتوانی گونزالس، لیبروی آرژانتین در دریافت توپ نتیجه بازی را ۱۱ بر ۷ به سود ایران کرد.

شاگردان لوزانو فاصله دو امتیازی را حفظ کردند تا وقت استراحت فنی دوم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایران اعلام شد اما پس از ورود دو تیم به میدان، آرژانتینی ها با درخشش در توپ گیری نتیجه را در امتیاز ۱۷ مساوی کردند.

موسوی با یک اسپک و یک دفاع روی تور دو امتیاز پیاپی برای ایران کسب کرد تا ولاسکو در امتیاز ۱۹ بر ۱۷ به سود ایران وقت استراحت درخواست کند. تعداد زیادی از سرویس های بازیکنان آرژانتین در این ست به تور برخورد کرد و آمار عجیبی در این زمینه به ثبت رسید.

معنوی نژاد هم در ادامه بازی درخشان خود با یک اسپک زیبا ایران را ۲۲ بر ۱۸ پیش انداخت تا ولاسکو دومین وقت استراحت خود را درخواست کند. در امتیاز ۲۳ بر ۲۰ مباشری یک بار دیگر به جای معنوی نژاد وارد میدان شد تا دریافت تیم ایران تقویت شود. در نهایت نیز سرویس خوب موسوی و خطای اسپک آرژانتینی ها این ست را هم ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران به پایان برد.

*ست سوم؛ ۲۱ بر ۲۵ به سود آرژانتین

در این ست بازی بسیار نزدیک بود و شاهد رالی های دیدنی بودیم. امتیاز چهارم با درخواست بازبینی مجدد صحنه توسط ولاسکو برای آرژانتین کسب شد و در ادامه نتیجه بازی ۵ بر ۵ مساوی شد. در این ست فرهاد ظریف جایگزین مهدی مرندی شد. وقت استراحت فنی اول در ست سوم در حالی اعلام شد که نتیجه بازی ۸ بر ۷ به سود آرژانتین بود.

آرژانتینی ها روند رو به رشدی داشتند و توانستند نتیجه بازی را ۱۱ بر ۸ به سود خود رقم بزنند تا لوزانو احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فنی کند تا اختلاف بیشتر از این نشود، اما این وقت استراحت هم چندان موثر نبود و نتیجه بازی ۱۲ بر ۸ شد. در امتیاز ۱۵ بر ۱۲ به سود شاگردان ولاسکو، مباشری جایگزین عبادی پور شد، اما این تغییر هم نتوانست مانع امتیازگیری آرژانتینی ها شود و در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ به سود آرژانتین تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

سرویس های خوب عادل غلامی و دفاع کم نقص موسوی و معنوی نژاد نتیجه بازی را ۱۸ بر ۱۸ کرد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند. شاگردان ولاسکو خیلی خوب بازهم به روند مثبت خود بازگشتند و نتیجه بازی را ۲۳ بر ۲۱ کردند. در این امتیاز تشکری جایگزین موسوی شد تا در خط سرویس قرار بگیرد و به تیم ایران کمک کند، اما مارتین راموس امتیاز ۲۴ را برای تیم ملی کشورش کسب کرد. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

*ست چهارم؛ ۱۴ بر ۲۵ به سود آرژانتین

آرژانتینی ها ست چهارم را با قدرت آغاز کردند و نشانی از آرژانتین دو ست اول نداشتند. شاگردان ولاسکو روند خوبی را در پیش گرفتند و توانستند در امتیاز ۸ بر ۴ به وقت استراحت فنی اول بروند. لوزانو در این ست تغییرات زیادی در ترکیب تیم ایجاد کرد. مهدوی و میرزاجانپور و شریفات را وارد زمین کرد.

شاگردان لوزانو خیلی زود ناامید و خسته شدند و پیش از شنیدن سوت پایان مسابقه همه چیز را تمام شده تصور می کردند، اما همین موضوع کار دست ایران داد و نتیجه بازی ۱۴ بر ۱۰ به سود آرژانتین شد. دفاع روی تور آرژانتین در این ست واقعاً کم نقص بود تا اینکه در امتیاز ۱۶ بر ۱۱ به سود آرژانتین تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند.

اشتباه پشت اشتباه از سوی ملی پوشان ایران موجب شد تا نتیجه بازی ۱۹ بر ۱۲ به سود حریف شود تا بازهم لوزانو درخواست وقت استراحت فنی کند. نتیجه بازی عجیب شد و آرژانتین با امتیاز ۲۳ بر ۱۳ از ایران پیش افتاد و این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به سود آرژانتین خاتمه پیدا کرد تا بازی به ست پنجم کشیده شود.

*ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۱ به سود ایران

بازی در ست پایانی خیلی حساس بود و تیم ها دوست نداشتند که بازنده این میدان باشند. ست پنجم را شاگردان ولاسکو بهتر شروع کردند و با دفاع های خوب خود توانستند نتیجه بازی را ۳ بر ۲ به سود خود رقم بزنند. کارت قرمزی که داور مسابقه به هر دو تیم داد، نتیجه بازی ۵ بر ۴ به سود آرژانتین کرد، اما بلافاصله شریفات بازی را ۵ بر ۵ مساوی کرد. خطای شاگردان ولاسکو ایران را یک امتیاز پیش انداخت تا پیرمرد آرژانتینی یعنی ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند. هفتمین امتیاز هم با دفاع خوب ملی پوشان ایران کسب شد. در ست پنجم تعویض طلایی لوزانو یعنی مصطفی شریفات کم نظیر ظاهر شد و نتیجه بازی ۸ بر ۵ به سود ایران شد تا تیم ها زمین ها را تغییر دهند.

معنوی نژاد با اسپک تماشایی خود نتیجه بازی ۱۰ بر ۷ به سود ایران کرد. شاگردان لوزانو که با انگیزه تر از حریف بودند توانستند اختلاف امتیاز را حفظ کنند تا در امتیاز ۱۳ بر ۱۰ به سود ایران باز هم ولاسکو درخواست وقت استراحت فنی کند. این ست با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا شاگردان لوزانو نخستین امتیاز خود در این دوره از رقابت های لیگ جهانی را از خولیو ولاسکو هدیه بگیرند.

با توجه به شکست بدی که تیم ایران در جام جهانی ۲۰۱۵ مقابل آرژانتین داشت، می توان گفت که ملی پوشان ایران به نوعی از استاد سابق خود انتقام گرفتند. جدال دو مربی آرژانتینی همانند مسابقات شطرنج بود که این مسابقه شطرنج را لوزانو به سود خود تمام کرد.

آرژانتین در اولین بازی خود در لیگ جهانی ۳ بر یک برابر آمریکا شکست خورد و در دومین بازی هم ۳ بر صفر مغلوب برزیل شد. این تیم در سومین هفته مرحله مقدماتی لیگ جهانی نیز با ایران هم گروه است و باید برای برگزاری بازی با تیم های ایران، ایتالیا و صربستان به تهران بیاید.

تیم ملی والیبال آرژانتین پیش از این در ۱۷ دوره رقابت های لیگ جهانی حضور داشت اما تاکنون موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده و بهترین نتیجه آنها کسب مقام چهارمی در سال ۲۰۱۱ است. این تیم با قهرمانی در رقابت‌های گزینشی آمریکای جنوبی جواز حضور در المپیک ۲۰۱۶ را کسب کرده است و هم گروه ایران در مسابقات المپیک محسوب می‌شود.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.