کد خبر : 102004
تاریخ انتشار : جمعه 10 ژوئن 2016 - 14:41

انتقاد از خلاء قانونی‌ و ساختاری بیمه زنان روستایی/ برخی‌ از هیچ حمایت بیمه‌ای برخوردار نیستند

انتقاد از خلاء قانونی‌ و ساختاری بیمه زنان روستایی/ برخی‌ از هیچ حمایت بیمه‌ای برخوردار نیستند

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم ضمن انتقاد از خلاء قانونی ‌و ساختاری بیمه زنان روستایی، گفت: برخی از زنان‌ روستایی از هیچ حمایت بیمه‌ای برخوردار نیستند بنابراین این موضوع باید بین دولت و مجلس حل شود.

۶۴۴۸۲۵۶۵_۶۶۹۴۲۷۸۹aefadبه گزارش شبسترنیوز معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با  خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص برنامه مجلس دهم برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست خانوار، گفت: فراکسیون زنان مجلس دهم برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست، برنامه‌‌هایی را در دستور قرار خواهد داد چراکه متاسفانه آمار زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست هم بر اساس درجه‌بندی استان‌ها و با توجه به میزان محرومیت‌هایشان نیست.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان اینکه بیمه زنان روستایی و حقوق بازنشستگی برای زنان بی‌سرپرست خانوار باید در اولویت قرار گیرد، گفت: برای بیمه زنان روستایی کارهایی در سال‌های گذشته مانند بیمه اجتماعی روستاییان انجام گرفته، دولت نیز تا حدودی از این قشر حمایت کرده اما تاکنون رضایت زنان زحمت‌کش روستایی را نتوانسته‌اند جلب کنند.

آقاپور با بیان اینکه خلاء ساختاری و قانونی در خصوص بیمه زنان روستایی وجود دارد، گفت: این خلاء ساختاری و قانونی بین دولت و مجلس باید حل و فصل شود، متاسفانه برخی از زنان روستایی از هیچ حمایت بیمه‌ای برخوردار نیستند.

وی افزود: موارد بسیاری نیز دیده شده که زنان بی‌سرپرست روستایی به این دلیل که همسرشان پیش از سن بازنشستگی فوت کردند، از حقوق بازنشستگی محروم شده‌اند؛ از این جهت این زنان با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند.

 نماینده مردم شبستر در مجلس دهم یادآور شد: رسیدگی به بخش روستایی به خصوص زنان بی سرپرست و بد سرپرست باید در دستور قرار گیرد چرا که روستاها ثروت واقعی کشور هستند و رفع مشکلات آنها از آسیب‌ها و معضل‌های دیگر نیز جلوگیری خواهد کرد./

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.