کد خبر : 102002
تاریخ انتشار : جمعه 10 ژوئن 2016 - 15:21

برخورد با حقوق‌های نجومی و چند صد میلیون مدیران از بیت‌المال/ارگان‌های مربوبط پاسخگو باشند

برخورد با حقوق‌های نجومی و چند صد میلیون مدیران از بیت‌المال/ارگان‌های مربوبط پاسخگو باشند

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در حالی که تورم غوغا می‌کند و گرانی و گرانفروشی از هر زمان بیشتر شده و برای خانواده‌های بی‌بضاعت زندگی کمرشکن شده، خواستار برخورد با حقوق‌های نجومی و چند صدمیلیونی مدیران از بیت‌المال هستیم.

به گزارش شبستر خبر به نقل از فارس، آیت الله محسن مجتهدشبستری،  ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به حقوق‌های چند‌ صد میلیونی برخی مدیران اظهار داشت: در حالی که تورم غوغا می‌کند و گرانی و گرانفروشی از هر زمان بیشتر شده و برای خانواده‌های کم درآمد و بی‌بضاعت زندگی کمرشکن شده است، برای عده‌ای که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند این مشکلات امری عادیست.

وی افزود: در شرایطی که رکود اقتصادی در کشور حاکم بوده و بیشتر کارگاه‌ها تعطیل یا نیمه تعطیل هستند ولی هیئت مدیره برخی بانک‌ها و ادارات مبالغ چندصد میلیون به عنوان پاداش دریافت می‌کنند که جای تعجب است.

خطیب جمعه تبریز از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و ارگان‌های مربوطه خواست این حقوق‌ها و پاداش‌های چند صد میلیون را بررسی و با مفاسد اقتصادی برخورد کنند.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه یک عده برای نان شب محتاج هستند و بیکاری غوغا می‌کند اما برخی مبالغ نجومی از بیت‌المال دریافت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه فیش‌های حقوقی نجومی مسؤولان قابل تأمل است و باید در این زمینه به مردم پاسخ داده شود، تصریح کرد: دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی توسط برخی مدیران عین تبعیض و ناعدالتی است.

تا زمانی که نگاه مجلس و دولت به خارج باشد اقتصاد کشور درست نمی‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس دهم اشاره کرد و گفت: حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی را از اولویت‌های اصلی و بسیار مهم در بخش اقتصاد است.

آیت‌الله شبستری خاطرنشان کرد: مقام عظمای ولایت در این دیدار فرمودند «خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است»، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود.

خطیب جمعه تبریز اقتصاد مقاومتی و فرهنگ اسلامی را دو اولویت مهم مجلس برشمرد و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها راه معالجه اقتصاد مریض کشور بوده و تا زمانی که نگاه مجلس و دولت به خارج است اقتصاد کشور درست نمی‌شود.

وی همکاری ملت مخصوصا فعالان اقتصاد را برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم دانست و گفت: همه باید برای رونق اقتصادی که همانا موجب ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است عزم ملی و راسخ داشته باشیم.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: از دولت انتظار داریم با جدیت هرچه تمام‌تر زمینه اشتغال جوانان را برای رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری انجام دهد.

به زانو در آمدن اربابان داعش در عراق و سوریه 

امام جمعه تبریز با اشاره به تحولات عراق و سوریه و پیروزی‌های ارتش این دو کشور با همکاری نیروهای مردمی گفت: داعش در حال مرگ است و پیروزی‌ها در فلوجه عراق و رقه سوریه نقطه عطفی در شکست نیروهای داعشی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: به فضل الهی در آینده نه چندان دور شاهد خلاص شدن سوریه و عراق از دست تروریست و به زانو در آمدن اربابانشان رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری یاد شهدای موتلفه و شهادت شهیدان محمد صادق امانی، محمد بخارایی، رضا صفارهرندی و مرتضی نیک‌نژاد را که به دست جلادان رژیم ستم‌شاهی، به شهادت رسیدند، گرامیداشت داشت.

امام جمعه تبریز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، عنوان داشت: رمضان ماه نشاط، اقبال و شتاب به سوی عبادت، تقرب به سوی خدا و آغاز فصل جدید و مرحله نوین عمر و زندگی است.

وی توضیح داد: ایام ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و نزدیکی به خداوند متعال است و باید مسلمانان از این فرصت به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنند.

آیت‌الله شبستری در ادامه بر لزوم بهره‌مندی از برکات این ماه تأکید کرد و افزود: مردم خداجو در ماه مبارک رمضان خود را در مقابل گناهان بیمه می‌کنند.

وی گفت: روزه‌داری موجب تقویت اراده، تثبیت روحیه اخلاص، زنده کردن روحیه قناعت شده و خداوند این لطف را کرده و این فریضه را بر مسلمانان واجب کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.