کد خبر : 101535
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 ژوئن 2016 - 12:32

هیئت‌های خارجی که به ایران می‌آیند دنبال دلالی در اقتصاد کشور هستند/ تا کنون هیچ قراردادی با این کشور ها بسته نشده است

هیئت‌های خارجی که به ایران می‌آیند دنبال دلالی در اقتصاد کشور هستند/ تا کنون هیچ قراردادی با این کشور ها بسته نشده است

ایرج ندیمی با بیان اینکه تا کنون قراردادی با کشور های مذاکره کننده در بحث اقتصادی منعقد نشده است خاطرنشان کرد: با وجود سفرهای متعدد تیم های مذاکره کننده از کشورهای خارجی برای برقراری روابط اقتصادی با کشور، تا کنون هیچ نوع قراردادی با این کشور ها بسته نشده است. دلیل این امر هم به تفاوت رویکردهای مسئولان کشور و تیم های مذاکره کننده اقتصادی برمی گردد، بدین معنا که مسئولان کشور بدنبال ایجاد بخش تولیدی، عرضه تولیدات و خدمات کشور به خارج هستند و در صدد این هستند تا بازار عرضه اقتصادی کشور در خارج را رونق بخشیده و ایجاد اشتغال کنند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از دانا، ایرج ندیمی کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به سفر اغلب کشورهای خارجی برای برقراری روابط اقتصادی با ایران گفت: رویکردی که اغلب کشورهای خارجی در زمینه ایجاد روابط اقتصادی با ایران دارند، رویکردی کاملا تجاری و خدماتی است. بدین معنا که این کشور هایی که امروزه برای مذاکرات اقتصادی وارد کشور می شوند بدنبال به دست گرفتن بازار ایران برای عرضه محصولات و خدمات هستند و این امری است که بر هیچ یک از مسئولان کشور پوشیده نیست و تماما بر این امر اذعان دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون قراردادی با کشور های مذاکره کننده در بحث اقتصادی منعقد نشده است خاطرنشان کرد: با وجود سفرهای متعدد تیم های مذاکره کننده از کشورهای خارجی برای برقراری روابط اقتصادی با کشور، تا کنون هیچ نوع قراردادی با این کشور ها بسته نشده است. دلیل این امر هم به تفاوت رویکردهای مسئولان کشور و تیم های مذاکره کننده اقتصادی برمی گردد، بدین معنا که مسئولان کشور بدنبال ایجاد بخش تولیدی، عرضه تولیدات و خدمات کشور به خارج هستند و در صدد این هستند تا بازار عرضه اقتصادی کشور در خارج را رونق بخشیده و ایجاد اشتغال کنند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه باید قراردادهای دولت باید به سمت اقتصاد تولیدی سوق داده شود تصریح کرد: قراردادهایی که دولت در حال حاضر و آینده انجام میدهد باید به سمت اقتصاد تولیدی سوق داده شود تا با انجام این امر شاهد ایجاد اشتغال و اشتغال زایی در کشور شویم. باید توجه داشت هیئت‌های که تا کنون وارد کشور شده اند، اغلب به دنبال دلالی در اقتصاد ایران بوده و هستند.

ندیمی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: باید دولت همواره در قراردادهایی که با طرف های خارجی منعقد می کند، به این نکته توجه کند که باید همواره بدنبال ارز آوری در کشور باشد نه اینکه باعث خروج ارز از کشور شود.

وی در ادامه افزود: امر ارز آوری در کشور تنها از طریق رونق بخشیدن به بخش تولید کشور میسر میشود. یعنی دولت با توجه ویژه به بخش تولید، می تواند با فراخواندن سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در بخش تولیدی کشور باعث ارز آوری در کشور شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.