کد خبر : 101372
تاریخ انتشار : شنبه 4 ژوئن 2016 - 13:39

«قد» والیبال ایران به «المپیک» رسید/ بلند قامتان ایران تاریخ‌ساز شدند

«قد» والیبال ایران به «المپیک» رسید/ بلند قامتان ایران تاریخ‌ساز شدند

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی در ششمین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ مقابل لهستان به المپیک ۲۰۱۶ ریو راه یافت.

به گزارش شبستر خبر به نقل از تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی از روز ششم مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو در حالی از ساعت ۱۱:۱۰ امروز (شنبه) مقابل لهستان قرار گرفت که شاگردان آنتیگا صعود خود به ریو را در بازی قبلی قطعی کرده بودند. تیم کشورمان در این مسابقه با ارائه والیبالی برتر در نهایت با پیروزی ۳ بر یک به المپیک راه یافت و تاریخ‌ساز شد. این برای نخستین بار است که تیم ملی والیبال ایران به مهمترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک راه پیدا می‌کند.

رائول لوزانو برای بازی با لهستان از سعید معروف، شهرام محمودی، محمد موسوی،‌ عادل غلامی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد و استفان آنتیگا،‌ سرمربی فرانسوی تیم ملی لهستان هم در این بازی بازیکنان ذخیره خود را به میدان فرستاد. بازیکنان ایران اگرچه در حمله نسبت به لهستان، قدرت کمتری داشتند اما از اشتباهات پرشمار حریف استفاده کردند و در نهایت ست نخست را ۲۵ بر ۲۰ بردند.

تیم ایران در ست نخست، ۸ امتیاز از حمله، ۲ امتیاز از دفاع، ۲ امتیاز مستقیم از سرویس و ۱۳ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و لهستانی‌ها، ۱۱ امتیاز از حمله، ۲ امتیاز از دفاع، یک امتیاز مستقیم از سرویس و ۶ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

بازیکنان ایران در ست دوم با انگیزه بیشتری وارد زمین شدند و با اشتباهات کمتر و سرویس‌های بهتر باز هم تیم برتر میدان مقابل قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ بودند. شیرینی صعود به المپیک با پیروزی مقابل لهستان برای بازیکنان ایران قطعاً بیشتر از صعود به المپیک با پیروزی مقابل ونزوئلا بود. ست دوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران به پایان رسید. آنتیگا در پایان این ست،‌ کورک و اوماژ، بازیکنان اصلی خود در بازی‌های قبلی را به زمین فرستاد.

تیم ایران در ست دوم، ۲۲ امتیاز از حمله، ۵ امتیاز از دفاع، ۶ امتیاز مستقیم از سرویس و ۱۷ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و لهستانی‌ها، ۲۵ امتیاز از حمله، ۳ امتیاز از دفاع، ۲ امتیاز مستقیم از سرویس و ۸ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

تیم لهستان در ست سوم با حضور بارتوژ کورک و اشتباهات بازیکنان ایران، توانست قدرت خود را به رخ شاگردان لوزانو بکشاند تا یک پیروزی آسان برای ایران رقم نخورده باشد. نتیجه این ست ۲۵ بر ۲۰ به سود لهستان شد.

تیم ایران در پایان ست سوم، ۳۴ امتیاز از حمله، ۸ امتیاز از دفاع، ۸ امتیاز مستقیم از سرویس و ۲۰ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و لهستانی‌ها، ۴۴ امتیاز از حمله، ۴ امتیاز از دفاع، ۴ امتیاز مستقیم از سرویس و ۱۱ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

لبخند بازیکنان لهستان در ست چهارم با وجود اینکه از ایران عقب بودند،‌ حاکی از این بود که از نتیجه بازی حتی اگر شکست هم باشد، راضی هستند. در واقع دلیل هم نداشت که بازیکنان لهستان تا این اندازه تلاش کنند و خود را زحمت بیندازند ولی باید از اعتبار خود دفاع می‌کردند. تیم ایران در این ست ۳۴ بر ۳۲ برنده شد تا راهی المپیک ۲۰۱۶ ریو شود و روزی فراموش نشدنی در تاریخ والیبال و ورزش ایران رقم بخورد.

تیم ایران در پایان ست چهارم، ۵۴ امتیاز از حمله، ۹ امتیاز از دفاع، ۱۰ امتیاز مستقیم از سرویس و ۳۱ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و لهستانی‌ها، ۶۵ امتیاز از حمله، ۷ امتیاز از دفاع، ۵ امتیاز مستقیم از سرویس و ۱۸ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران به دست آوردند.

تیم ایران با کسب این پیروزی بعد از فرانسه و بالاتر از لهستان در جایگاه دوم جدول ایستاد.

شاگردان لوزانو در آخرین بازی خود از ساعت ۵:۴۰ فردا (یکشنبه) به مصاف ونزوئلا می‌روند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.