کد خبر : 100103
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 می 2016 - 10:04

اعتراضات دانش آموزان به امتحانات نهایی سراسری شد/ موج اعتراض تمام شهرهای کشور را فراگرفت+ تصاویر

اعتراضات دانش آموزان به امتحانات نهایی سراسری شد/ موج اعتراض تمام شهرهای کشور را فراگرفت+ تصاویر

خارج از کتاب و مفهومی بودن امتحانات نهایی دانش آموزان باعث به وجود آمدن سریالی از اعتراضات را در سراسر کشور به راه انداخته که دانش آموزان با تجمع مقابل آموش و پروش و آتش زدن کتاب ها اعتراض خود را نشان دادند.

به گزارش شبستر خبر به نقل از دانا، ماه خرداد برای دانش آموزان یاد آور امتحانات و فصل کوشش و تلاش است و با شنیدن این ماه آنها را به یاد امتحانات می اندازد اما امسال امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان ها بسیار نسبت به سال های قبل سخت تر بوده است به طوری که با صحبت با تعدادی از دانش آموزان سال آخری به این موضوع اشاره داشتند که سوالات امسال بسیار مهفومی بوده است و از چارچوب کتاب درسی که در طول سال خوانده بودیم بیرون بوده است.

به همین دلیل دانش آموزان بسیاری از استانها با تجمع مقابل آموزش و پرورش و با آتش زدن کتاب های درسی مراتب اعتراض را به نحوه برگزاری امتحانات نهای امسال بیان کردند.

از طرفی خارج از کتاب و مفهومی بودن امتحانات نهایی دانش آموزان باعث به وجود آمدن سریالی از اعتراضات را در سراسر کشور به راه انداخته  که دانش آموزان با تجمع مقابل آموش و پروش و آتش زدن کتاب ها اعتراض خود را نشان دادند.

تجمع دانش آموزان یزدی مقابل اداره آموزش و پرورش یزد

شماری از دانش آموزان دختر و پسر یزدی امروز در اعتراض به سخت بودن امتحانات نهایی مقطع دبیرستان، مقابل اداره آموزش و پرورش یزد و خیابان‌های اطراف آن تجمع کردند.

این دانش آموزان معتقدند که امتحانات نهایی مقطع دبیرستان سخت برگزار شده و سوالات اگر چه از کتاب بوده اما مفهومی و خارج از تحلیل دانش آموزان بوده و نتوانسته اند پاسخ مناسب به سوالات بدهند.
در این تجمع دانش آموزان با آتش زدن کتاب های خود در مقابل اداره آموزش و پرورش یزد اعتراض خود را نشان دادند.

 

تجمع اعتراضی دانش‌آموزان خراسان جنوبی

 دانش‌آموزان بجنوردی با حضور در نمازخانه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی نسبت به‌ دشواری سؤالات امتحانات نهایی اعتراض کردند.

دانش آموزان عنوان کردند: سؤوالات امتحان درس دین و زندگی که امروز برگزار شد و برخی از امتحانات که در روزهای گذشته برگزار شده بود، غیراستاندارد و خارج از کتاب درسی بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان شمالی با اشاره به تجمع شماری از دانش‌آموزان به خاطر دشواری سؤالات بیان داشت: در این زمینه مقرر شد تا پیگیری‌های لازم توسط آموزش‌وپرورش استان انجام شد.

عباس سعیدی با بیان اینکه اگر سؤالات امتحانات نهایی اشکال داشته باشند موضوع از طریق گروه‌های آموزشی به مرکز سنجش منتقل می‌شود، گفت: در این زمینه پیگیری و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

اعتراضات به امتحانات نهایی به کرمان رسید

در این تجمعات دانش آموزان دبیرستانهای شهرستان سیرجان به سختی سوالات امتحانات و عدم هماهنگی و ارتباط آنها به مطالب تدریسی در مدارس اعتراض داشتند پس از شروع این اعتراض دانش آموزان در نمازخانه اداره فرا خوانده شدند و با دانش آموزان صحبت شد.

اما جالب ترین قسمت موضوع سخنان عجیب رئیس اداره آموزش و پرورش سیرجان بود که عنوان کرد: این حرکات امروز بی احترامی به خون شهدا است و شما نباید این گونه اعتراض داشته باشید و ما پیگیر این موضوع از وزارتخانه هستیم.

همچنین در ادامه سخنان عجیب رئیس آموزش پرورش تهدید هم اضافه شد و گفت: دوربین ها تصاویر شما را ضبط می کنند و این برای آیندتان خوب نیست که در گروه معترضان قرار بگیرید.

اما باید بر این موضوع یک حدیث مفصل نوشت تا آنچه که امروز بعنوان آزادی بیان مطرح می شود در نطفه خفه نشود تجمع و اعتراض در کشور ما برای اولین بار نیست که برگزار می شود و تازگی هم ندارد این اعتراض هم شبیه همه اعتراض ها است اما بجای رفع مشکلات دانش آموزان با سخنانی غیر مرتبط و در آخر هم تهدید ختم بخیر کردند.

لازم بذکر است از ورود خبرنگاران و عکاسان هم برای تهیه گزارش ممانعت شد تا بار دیگر اعتراضات در سکوت کامل ختم بخیر شود.

اعتراض دانش آموزان سمنان به سختی امتحانات نهایی/ دامنه اعتراضات به شبکه های اجتماعی کشیده شد

دانش آموزان سال سوم متوسطه دبیرستان های شاهرود به سختی سوالات امتحان نهایی اعتراض کرده و خواستار رسیدگی مسئولان نسبت به این موضوع شدند.

منابع آگاه از اعتراض والدین دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان نیز به دشواری امتحانات نهایی و بعضا مراجعه حضوری به اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود خبر می دهند.

تلاش خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع و گفتگو با مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در این خصوص به دلیل عدم پاسخگویی رئیس اداره به تلفن بی نتیجه ماند.

اما در این میان دامنه اعتراضات به شبکه های اجتماعی رسید و جمعی از دانش آموزان با تشکیل گروهی به نام “معترضین به امتحان نهایی ۹۵” در تلگرام بدین طریق اعتراض خود را نشان دادند که گویا در حال حاضر این گروه نیز از دسترس خارج گردیده است.

امتحانات نهایی سال سوم متوسطه برای دانش آموزان اهمیت فراوانی دارد چرا که نمراتشان در کنکور سراسری ۲۵ درصد تاثیر داشته و همین موضوع حساسیت دانش آموزان این مقطع را افزایش داده و نگران کرده است.

همچنین زمان برگزاری امتحانات سال تحصیلی جاری تغییراتی داشت و به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با برنامه امتحانات خرداد ماه، دانش آموزان امسال زودتر میهمان امتحانات شدند و از ۲۵ اردیبهشت ماه امتحانات دانش آموزان آغاز شد.

اعتراضات دانش آموزان به امتحانات نهایی سال ۹۵ در سراسر کشور فراگیر شده است و دانش آموزان به سختی سوالات دروس شیمی، زمین شناسی، جبر، ریاضی و دینی اعتراض دارند.

تجمع دانش آموزان مقابل اداره آموزش و پرورش گرگان

تعدادی از دانش آموزان مدارس گرگان که بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر بودند در مقابل اداره آموزش و پرورش گرگان تجمع کردند . البته تعدادی از دانش آموزان نیز در خیابان های اطراف حضور داشتند .

این دانش آموزان معتقدند که امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان ها فوق العاده سخت برگزار شده و سوالات اگر چه از کتاب بوده اما مفهومی و خارج از تعقل و تحلیل دانش آموزان بوده و لذا نتوانسته اند پاسخ مناسب به سوالات بدهند .

همچنین عنوان شده که مهلت درس خواندن برای امتحانات سخت مثل ریاضی فقط یک روز تعطیلی بوده که این وقت کمی برای امتحان نهایی این درس بوده است .

دانش آموزان معترض بعد از تجمع مقابل اداره آموزش و پرورش گرگان به داخل محوطه مدرسه ایثارگران جنب اداره گرگان منتقل شدند تا با مسئولان اداره صحبت کنند .

گفته می شود که اعتراض به سخت بودن سوالات امتحان نهایی دانش آموزان سال سوم کشوری می باشد و آنها معتقدند باید در امتحانات یا نمرات تجدید نظری صورت بگیرد .

01

02

03

04

05

06

07

08

تجمع دانش‌آموزان در مقابل اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی/ عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه

تجمعی از جانب دانش آموزان دختر و پسر مقطع سوم دبیرستان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی صورت گرفت.

طبق گزارش های واصله، این تجمع به واسطه اعتراض‌های دانش آموزان در مورد امتحانات نهایی بوده است.

با وجود پیگیری‌های خبرنگار ما، مسئولان آموزش و پرورش خراسان رضوی حاضر به پاسخگویی در خصوص نحوه رسیدگی به مطالبات دانش‌آموزان تجمع‌کننده نشدند.

اعتراض دانش آموزان اصفهانی مقابل درب آموزش و پرورش

دانش آموزان اصفهانی نسبت به امتحانات پایان ترم و مفهومی بودن آن و همچنین زمانبندی نامناسب امتحانات جلوی درب اداره آموزش و پرورش مرکزی استان تجمع کردند، با وجود اینکه این اولین باری نیست که امتحانات دانش آموزان مفهومی است یا زمانبندی مناسبی ندارد اما چرا تاکنون هیچ یک از دانش آموزان گذشته نسبت به این امر اعتراضی اینچنین نداشته اند؟!

photo410660979180941387

آیا این اقدام را نمی توان از اعتراضات وقت و بی وقت معلمان درب استانداری دانست؟!
بنظر می رسد این امر ریشه در الگوپذیری دانش آموزان از متربیان خویش دارد، رفتار معلمان زمینه ساز شکل گیری شخصیت دانش آموزان می باشد، لذا شایسته است هر امری در کشور طریق قانونی خود را بپیماید وگرنه چنانچه بنا شود برای هر مسئله پیش پا افتاده ای دست به تجمع و اعتراضات خیابانی زد، دیگر نمی توان آسایش را بر جامعه حاکم کرد و کشور از مسائل مهم و اصیل خویش باز می ماند لکن تبعیت از قانون توسط آموزش و پرورش باید در شکل گیری شخصیت دانش آموزان نهادینه شود.

photo496947580827183328

photo496947580827183327

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.