” به عمل کار بر آید نه شعار”

” به عمل کار بر آید نه شعار”

با کلید خوردن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، کاندیدا های مجلس شورای اسلامی در اولین قدم نسبت به پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی در حوزه انتخابیه شبستر در حالی اقدام کردند که این ثبت نام متفاوت تر از دوره های قبل دیده می شود.؛
گنج فولکلور آذربایجان

گنج فولکلور آذربایجان

استاد مجازی از اندیشمندان فرزانه معاصر آذربایجان بوده که درباره فولکلور آذربایجان تحقیقات گسترد‌ه‌ای داشته است.

حجابی که باید برداشت!

حجابی که باید برداشت!

محافظه‌کاران می‌خواهند از نمدِ التهاب و درگیری در کشور، برای خود کلاه بدوزند. چگونه؟

مواد مخدر، معضلی علیه بشریت

مواد مخدر، معضلی علیه بشریت

امروزه در کنار سه بحران جهانی ( فقر، نابودی محیط زیست و تهدیدات هسته‌ای) موضوع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به عنوان بحران چهارم و بزرگترین شوک هزاره سوم سبب گردیده و بالغ بر ۱۷۰ کشور در جهان با این معضل دست و پنجه نرم ‌کنند.

احیای تفکر اسلامی

احیای تفکر اسلامی

به گزارش شبستر خبر، محمدهلال اسماعیل زاده در تحلیل کتاب احیای تفکر اسلامی اثر استاد شهیدمرتضی مطهری نوشت: شما را به تقواى الهى و اندیشیدنِ همیشگى سفارش مى‌کنم؛ زیرا که اندیشیدن پدر و مادر همه خوبی‌هاست ( امام حسن مجتبی علیه السلام). تفکُّر وتعقُّل بمعنای «بکار گرفتن نیروی عقل و اندیشه برای امور مثمر ثمر

آیا همه جوانان باید مدیر شوند؟

آیا همه جوانان باید مدیر شوند؟

گاهی دیده می شود وقتی یکی از جوانان به پست و مقام می رسند، دیگرانی که کنار ایستاده اند شاید خدای ناکرده یک در هزار، احساس خسران کنند که فلانی رفت و ما ماندیم و این برای گفتمان ما همان نقطه سقوط و افول است.

حاشیه ای که به متن کشیده شد!

حاشیه ای که به متن کشیده شد!

تبریزِ امروز به لحاظ ساختار شهری گرفتار مرضی است بنام ساخت و ساز غیر مجاز! که این مسئله، تبریز را بمانند مسئله حاشیه نشینی با یک روند بغرنج و ریشه ای مواجه کرده است.

لزوم حرکت واقعی به سمت تولید دانش بنیان

لزوم حرکت واقعی به سمت تولید دانش بنیان

نامگذاری سال جدید به عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری بار دیگر بر اهمیت تولید دانش بنیان و لزوم حرکت واقعی به این سمت تاکید کرد. ایشان معیار قرار دادن تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی دانستند و افزودند: امسال نیز همچنان بر مساله تولید تاکید میکنم، البته بر لایه و چهره جدیدی از تولید، یعنی تولید «دانش بنیان» و «اشتغال آفرین.»